Vi är tre tjejer, Nettan, Veronika och Natalie, som ska gå Fjällräven Classic den 6 augusti 2010. Nettan och Natalie har ingen bakgrund över huvudtaget med friluftsliv utan är två infödda stockholmstjejer. Veronika har en bakgrund med klättring, långfärdsskridskor, vildmarkscamping men har ingen erfarenhet av vandring. Vi hade tänkt berätta om våra upplevelser av laddning inför vandringen, skriva dagbok under vandringen med bilder som vi för in direkt efter och även tankar efteråt.

Användarnamn: Blondies

Intressen: Vandring

2010:
Juli, Augusti

Det börjar närma sig

Otroligt vad tiden går fort. Det är 10 månader sedan som vi nu bokade upp vår resa till Fjällräven Classic. Det hela började med att jag och Nettan diskuterade att det skulle vara en rolig grej att prova på. Jag har en vän som har vandrat turen 3 år innan och ville att jag skulle följa med 2009 men av olika anledningar blev jag tvungen att tacka nej. Sedan när vi väl bestämt oss tyckte min jobbarkompis Natalie att det var en utmaning som även hon ville göra.Så sagt och gjort så blev vi tillslut tre glada tjejer som har väldigt olika bakgrund. Nettan är tvåbarns mamman och instruktören med PT bakgrund, Natalie storstadstjejen som älskar resor och sen jag som aldrig har vandrat i fjällen innan men som har vildmarkscampat mycket i samband med klippklättring.

Något som klistrar oss samman är att det är alltid roligt med utmaningar och att ha något att träna inför. :)