AdventShare - 7 countries, 7 stories. Läs om mina förberedelser inför mitt sommaräventyr där jag ska cykla från hav till hav, korsa sju länder samt genomföra ett äventyr med en kvinna från respektive land som jag passerar. Med start i Gdansk och avslut i Aten uppskattar jag en total cykelsträcka på cirka 340 mil.

AdventShare - 7 countries, 7 stories

Användarnamn: Jo_jo

Intressen: Alpinism, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Löpning, Utförsåkning, Resor

2016:
Mars, April

Glad och stolt Årets Äventyr-stipendiat!

Under förra helgens Vildmarksmässa fick jag ta emot 2016 års stipendium för Årets Äventyr, detta för mitt kommande äventyr på cykel genom Europa! Följ förberedelser och äventyr på AdventShare!

Årets Äventyr 2016

Jag ska cykla från hav till hav genom Europa och genomföra ett mini-äventyr med en kvinna från respektive land som jag passerar. Äventyret startar i Gdansk, avslutas i Aten och jag uppskattar att den totala cykelsträckan till cirka 340 mil. De länder jag kommer att korsa är Polen, Slovakien, Ungern, Serbien, Kosovo, Makedonien och Grekland.

Syftet med mitt äventyr är att utmana mig fysiskt, uppleva vacker natur, möta lokalbefolkningen samt upptäcka och ta del av nya platser och kulturer. Som ensam ung kvinna på äventyr vill jag samtidigt få en inblick i hur äventyrsklimatet ser ut för kvinnor i de länder jag cyklar igenom. Därför kommer jag att möta upp en kvinna från respektive land för att tillsammans genomföra ett mini-äventyr, självklart inkluderat en natt i tält. Jag vill se vad vi beroende av det land och den kultur vi lever i har för likheter och skillnader på vår syn vad gäller friluftsliv, att vara ensam ung kvinna på äventyr, framtiden, den värld vi lever i, etcetera.

Vill du läsa vad Utsidan själva skrev, se följande länk: http://www.utsidan.se/cldoc/arets-aventyr-stipende.htm

Önskar din HJÄLP att hitta mina ÄVENTYRSVÄNNER! ;)

AdventShare - din hjälp att hitta äventyrsvänner

Jag har tidigare skrivit om mitt kommande äventyr AdventShare, utnämnt till "Årets Äventyr 2016", där jag ska cykla 340 mil från Gdansk till Aten och där jag längs vägen ska möta upp en kvinna i varje land jag passerar för att dela ett mini-äventyr!