Myggmedel. Vilket är bäst?

Mepps; sa:
-Patric-; sa:
klåpare och amatörer.. här e riktiga grejer, av karlar för karlar.. 80% DEET, inget fjantande med örter å skit, rakt på med feta kemikalier!!
Hehe.. :)

Här är en flaska med 100% deet också:
http://www.teclabsinc.com/pro_10hour.html

ÄR det någon som vågat sig på att testa ett sådant här myggmedel? Vore intressant att höra en liten utvärdering. Det är nästan så att jag funderar på att testa inför sommaren.
 
Köpte ett preparat i sprejform under en greklandsvistelse som innehöll DEET, funkade rätt bra, bättre än de svenska som finns på marknaden idag, men ungefär lika bra/dåligt som de från 80-talet som jag sparat några burkar av. Kändes lite risky (fast bara lite), så jag har fortsatt med härda ut-taktiken.
 
-Patric-; sa:
klåpare och amatörer.. här e riktiga grejer, av karlar för karlar.. 80% DEET, inget fjantande med örter å skit, rakt på med feta kemikalier!!

Jag vet som sagt inte om det är något tecken på styrka att vara så rädd för små myggbett att man hellre får cancer. :)
 
Min erfarenhet är att fly rites insect repellent är mer effektiv än Wilmas ffa skyddar fly rite bättre mot knott som jag personligen tycker är än större hatobjekt än mygg. En nackdel med Wilmas är även att den fungerar som stekolja på huden i stark sol och det är lätt att bränna sig. Förutom detta så funkar det dock mycket bra mot mygg.
 
Nordesjö; sa:
-Patric-; sa:
klåpare och amatörer.. här e riktiga grejer, av karlar för karlar.. 80% DEET, inget fjantande med örter å skit, rakt på med feta kemikalier!!

Jag vet som sagt inte om det är något tecken på styrka att vara så rädd för små myggbett att man hellre får cancer. :)

nejfan.. du har missuppfattat allt, Australiensarna e inte rädda för myggbett utan dom vill öka insatserna. Inte bara mygg, krokodiler, spindlar och ormar utan dödligt giftiga kemikalier, snacka om "living on the edge"... det e annat än för oss, det farligaste som kan hända här e att skitpappret tar slut..
 
-Patric-; sa:
Nordesjö; sa:
Jag vet som sagt inte om det är något tecken på styrka att vara så rädd för små myggbett att man hellre får cancer. :)
nejfan.. du har missuppfattat allt, Australiensarna e inte rädda för myggbett utan dom vill öka insatserna. Inte bara mygg, krokodiler, spindlar och ormar utan dödligt giftiga kemikalier, snacka om "living on the edge"... det e annat än för oss, det farligaste som kan hända här e att skitpappret tar slut..
Är det inte australiensarna som har så exceptionellt högt insjuknande i hudcancer? Det måste bara bero på att de gillar att leva på kanten avseende myggmedel. Av Wilmas får man bara en hederlig "brun utan sol", med DEET får man en "malignt melanom utan sol".
 
Amerikanarna osv har ju lite andra problem med myggen än vad vi har också. :)

Får vi ett myggbett så kliar det, och det värsta som kan hända är väl antagligen blodförgiftning.. jag fick tex det av en liten knott/mygg/sve, tror jag? Där nede och på andra sidan så får dom ju malaria, nil-virus? och allt vad det heter + att det kliar..

Så riskerna för cancer är kanske relativt små om man jämför riskerna för att få malaria osv och därför använder säkert många det kraftigaste/farligaste som finns?
 
klingstrom; sa:
ÄR det någon som vågat sig på att testa ett sådant här myggmedel? Vore intressant att höra en liten utvärdering. Det är nästan så att jag funderar på att testa inför sommaren.

Skämtar ni? Det där är skadliga grejer. Sånt använder man bara när man är i tropikerna där malaria och andra farliga sjukdomar härjar.
 
[/QUOTE]
Är det inte australiensarna som har så exceptionellt högt insjuknande i hudcancer? Det måste bara bero på att de gillar att leva på kanten avseende myggmedel. Av Wilmas får man bara en hederlig "brun utan sol", med DEET får man en "malignt melanom utan sol". [/QUOTE]


Var det inte Australien ett av dom första länder man började med uv varningar i samband med vädret? Mygg medel är nog inte den stora boven när det gäller hudcancer "där nere"...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.