Livsmotiv

Livsmotiv

Tillverkare: Kjell Landås

Kommentar: Kjell Landås har lyckats att på ett enkelt och lätthanterligt sätt omsätta känslan i naturen i Haikuform. Detta är en bok att plocka fram och njuta av ofta. När humöret och vädret sviker så kan man med ett par sidor enkelt lyfta tillvaron till oanade höjder. Det är roligt att Kjell just valt diktformen Haiku som är en mycket gammal form av Japanska dikter, istället för den mer traditionella västerländska diktformen som jag personligen ofta har svårt att ta till mig.

För dig som läst boken eller för dig som vill prova en egen Haiku så rekomenderar jag er att gå hit:

Plus: Vackert, intelligent och lättläst!

Kommentar: Kjells bok med Livsmotiv i haikuform är en mycket trevlig bekantskap. På tre korta rader lyckas Kjell förmedla inte bara en estetisk naturlyrik utan lyckas krydda de små verken med en rolig och intelligent knorr. Man kommer på sig själv att bli glad när man läser hans haikubok. Kjells haiku är dessutom lättläst, man behöver inte vara "haikuproffs" utan vem som helst kan läsa Livsmotiv med stor behållning. Mycket rekommendabel för alla!

Plus: Trevliga naturbetraktelser i bra format.

Kommentar: Kjell Landås bok "Livsmotiv" innehåller en mängd naturbetraktelser i haikuformat. Det är en bok att återkomma till när längtan efter en naturupplevelse blir för stor. Haikun är en urgammal japansk diktform, mer än 1500 år gammal. Det är fantastiskt vad mycket som ryms på de tre rader som dikterna har, och det är ofta de små detaljerna i naturen som blir belysta i dikten.