Ytterkant Runt Sverige

Vi är två killar som till våren kommer starta en vandring som vi beräknar till ett år. Vi kommer att starta vid ricksgränsen den 11 april och till att börja med på skidor ta oss längs gränsen och runt hela det svenska fastlandet. Jag undrar om det är någom som känner till om det är någon som gjort detta tidigare?

Är det någon som har några tipps är vi självklart intreserade av dessa!
Hela äventyret kommer att gå att följa på våran webbsida.

Intresant

Måste säga att dett är en riktit tuff utmaning, och för det krävs det extrema kunskaper, för att klara av. Ett år är lång tid! Jag har försökt kolla upp om någon gjort detta tidigare och det värkar som om det finns ett par som försökt men inte orkat hela vägen.

Har ni ordentligt med sponsorer? Annars har jag kontakter på Haglöfs och Norröna som jag tro skulle var mycket intreserade av ett sådan projekt!

god tur

vad har ni för webbadres??

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har ni tänkt på vårslask och isarna?

April och norrland, kan bli ganska blött på myrarna när tjälen går ur och isarna går upp på sjöarna. Har ni tänkt att följa den sve/no eller sv/fin gränsen till att börja med? Norrland är nycktfullt i början av april när alla isar går upp, gränsen går ju längs med mycket vattenrika områden.
Bara en tanke.
mvh jonas

hemsidan...?

Hej,
Jag undrar bara om er websida redan finns uppe så man kan läsa mer om era planer.

(I övrigt håller jag med ang. varningarna om norrland och vårväder, om ni väljer svensk-norska gränsen som startsträcka kommer ni åka mot trakter där snösmältningen kommit allt längre.)

Lycka till i alla fall
/M

200 dagar...

I Utemagasinet nr 8 -97 står om Torkel Ideström och Annica Norlén som tog sig runt Sverige (480 mil) på 200 dagar. De använde sig av skidor, cykel, kajak och vandring. Intressant läsning...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips