Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Windstopper, ett onödigt material?
- Trådstartare Xander
- Start datum
Ett gott råd: Lita aldrig på en kärring i päls. I de lugnaste...
/ G

/ G
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Tack Martin
Även om jag inte riktigt hänger med på varför det är "upp till", "mellan", "<" respektive "ner till". Men det kan ju kanske kvitta, svaret var ju galant i sin tydlighet ändå.
Jo, jag gillar mitt ws-skal - åtminstone med avseende på skärningen (en tokbillig cykeljacka som används för cykling - häpp!). Men det är, även i praktiken, svårt att tycka att den "andas" så mycket bättre än min 3L xcr jacka (vilket man annars har fått lära sig att tycka).
Fridens liljor, Patric
Tack så mycket.Nordesjo; sa:WS-skal - RET "upp till 6 utan foder"
WS-fleece - RET "6-13"(what the?!)
2-lagers XCR - RET "< 4,5"
Paclite - RET "ner till 4"
[Ändrat av Nordesjo 2004-02-12 kl 17:41]
Även om jag inte riktigt hänger med på varför det är "upp till", "mellan", "<" respektive "ner till". Men det kan ju kanske kvitta, svaret var ju galant i sin tydlighet ändå.
Jo, jag gillar mitt ws-skal - åtminstone med avseende på skärningen (en tokbillig cykeljacka som används för cykling - häpp!). Men det är, även i praktiken, svårt att tycka att den "andas" så mycket bättre än min 3L xcr jacka (vilket man annars har fått lära sig att tycka).
Fridens liljor, Patric
Re: Re: Re: Var Martin?
Hehe... notera dock att jag kallade tröjan "gosig". Inte funktionell. Den har man på sig när man går ned till havet en höstkväll. Mer Pripps blå-reklam än fjällvandring, alltså. Ett fritidsplagg, inte ett friluftsplagg.
Inte jag heller. Gores siffror är ju förbryllande på mer än ett sätt. Upp till, under, ned till osv... inte direkt gjort för en bra jämförelse.
Att WS-skalplagg ofta är snygga, sköna och praktiska är en annan sak (eftersom de ju skulle ha de egenskaperna även utan membran).
[Ändrat av Nordesjo 2004-02-13 kl 11:23]
tigertamjaren; sa:WS-lusekofta låter ju som det ideala skalplagget ovanför ett par välsmorda läderbrallor. Är du Norrlänning?(Observera ironin här!
)
Hehe... notera dock att jag kallade tröjan "gosig". Inte funktionell. Den har man på sig när man går ned till havet en höstkväll. Mer Pripps blå-reklam än fjällvandring, alltså. Ett fritidsplagg, inte ett friluftsplagg.
olle11; sa:...även om jag inte riktigt hänger med på varför det är "upp till", "mellan", "<" respektive "ner till".
Inte jag heller. Gores siffror är ju förbryllande på mer än ett sätt. Upp till, under, ned till osv... inte direkt gjort för en bra jämförelse.
Intressant att höra det från en användare! WS marknadsförs ju på ett sätt som får oss att tro att plagg med WS andas BÄTTRE än plagg utan WS - att det på nåt magiskt sätt aktiverar en andningsfunktion.Men det är, även i praktiken, svårt att tycka att den "andas" så mycket bättre än min 3L xcr jacka (vilket man annars har fått lära sig att tycka).
Att WS-skalplagg ofta är snygga, sköna och praktiska är en annan sak (eftersom de ju skulle ha de egenskaperna även utan membran).
[Ändrat av Nordesjo 2004-02-13 kl 11:23]
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg