Weekend vandring i Norge 21-22 apr. Vart?

Hejsan,

Jag och min flickvän funderar på att åka till Norge och vandra helgen 21-22 april.
Vad vi söker:
* Att man kan vandra (dvs inte för mycket snö)
* Inom ett avstånd av ca 50 mil från Götelaborg med bil
* Fjäll (eller väldigt spännande/vacker terräng/natur)
* Tältövernatting eller dagsvandring är vilket som
* Så länge som man inte behöver klättringsutrustning så funkar det :)

Vi har hittat tex Telemark, Vinje, Rauland och Haukeli som verkar ligga inom rimliga avstånd från GBG med bil men vet inte om det är vandringsbart med tanke på att det bara är april än.

Några förslag eller idé:er kring detta. Även andra vandringsförslag som kan vara kul att göra denna helg (Även i Sverige) motages tackasamt.

Tack

/Per

Nissedal går det säkert att vandra i. Jag vet iofs inte hur bra vandringen är där.. men området är ganska vackert och den mesta snön är borta nu

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips