Vintertälta-tips och råd

Är det någon som har lite tips och råd att ge om vad man bör tänka på när man skall tälta vintertid?

Jag har aldrig tältat på vintern (förutom i lumpen, men då hade vi kamin och eldvakt och var aldrig i fjällen så det räknas inte) utan har bara bott i stugor. Nu till våren (mars/april) hade jag i alla fall tänkt att tälta under fjällturen och vill då gärna ha lite råd innan så att turen blir så behaglig som möjligt. (Har inte tänkt att turen skall bli en överlevnadsövning.)

/Christina

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tack så mycket! Kompendiet var väldigt bra och utförligt skrivet, det kommer jag säkert att ha användning för till våren. Kanske kan jag lyckas lura med en kompis också om jag visar upp det du skrivit....

/Christina

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips