Vintersovsäck från Noname kinabutik?

Haha jag tror inte det är ojämn kvalite på en sovsäck för så svåra är dom inte att göra - han kanske är lättfrusen - nedåt nollan har jag bara lagt mig på liggerunderlaget och haft den som täcke med underställ och mellanlager - men då har jag gått och varit varm.

Bakis och inaktiv lätt döende med 32 i puls så fryser man antagligen till döds fast man sover inomhus i +23 med en Marmot ultra goose dun - 60.

Komforttemp är indiviuellt och varierar
 
Han var inte bakis, full, nerknarkad eller blödande... Men tack för tipsen, hade ingen aning om att det påverkade kroppstemperaturen. Vid samma förutsättningar har han sovit gott i en säck som är ratead till t-lim +5 så jag är nog inte helt ute och cyklar när jag påstår att -10 är något att ifrågasätta. Att det slår på några grader hit eller dit med dagsformen är väl normalt men det är lite skillnad på 0 och -10 :)
 
Ja det där var ju bara ett exempel - jag tror inte heller att Biltemas -10 pallar för att sova naken i -10 , men jag tror nog den kan ha en komfort om man iaf har underställ eller mellanlager på så där -7 eller så och det är rätt bra för det priset.

För mig fungerade den såpass bra så jag vågade köra med den nedåt -25 med förstärkningskläder - 3 lager.

Har även kört den med Snugpacks +12Junglebag/everst+12 och +14 säckar som topptäcke - jag har upplevt den som fullt tillräcklig nedåt -15 i bara underställ då.

Dom har även en -5 , tror den kan betraktas som en som ger komfort för det stora snittet iaf garanterat till nollan och så

Bara ett tips finns bra köp där ute
 
Det blir ju varmare i en snöka än i oeldat tält. Trist om man valt en -7° säck en -20° natt. Det blir hutterläge snabbt. För god sömn är det enklare att släppa ut värme än att skapa den i en för kall säck. Har havt tillfälle att pröva.
go tur
 
Ja fan testat -22 med 0 graders säck - haha - fanns ingen snö , inte en rutten flinga.
Jag fick sova i tvåtimmarspass , mellan det köra köket och dra ett mörkerrace för och bygga värme.

I extremkyla som bortanför -30 och så skall man inte tälta utan köra snöka eller dito.
Dom går oftast och hålla vid så där -5 fast det sticker iväg till -50 utanför - ganska stabil temp.
I.g om man kan skall man köra snöka fast det är bara -15 , blir mycket enklare tillvaro.
I en sådan kan stabilisera tempen till -5 med ett två värmeljus

Haha var la några här som bloggande om tältning i Sibiren i nedåt 60 minus , dom körde en kamin på fullgas typ 10kW och fick ändå sitta lindande runt kaminen , 3m bort i tältet bakom dom var det hyfsat varmt så där 25 minus
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...