Vindskyddet vid Skirsjön ( Södertälje ).

Jag vandrade en bit av Sörmlandsleden nyligen och passerde då Skirsjön i Södertälje kommun. Jag var där senast för 1½ år sedan och övernattade då i ett vindskydd byggt av någon fiskeförening ( det är alltså inte gjort av Föreningen Sörmlandsleden ). Döm om min förvåning när jag anlände och såg att vindskyddet brunnit ned till grunden! Är det någon på Utsidan som vet ungefär när detta skall ha hänt?

Det var visst ett tag sedan tråden skapades men jag svarar ändå.

Det hände troligen under natten mellan 8:e och 9:e September 2012.
Jag var där strax efter att brandkåren åkt därifrån, den 9:e vid 14-tiden.

/ Robert

Bilagor

• 2012-09-09 13.02.00.jpg
    2012-09-09 13.02.00.jpg
    97.8 KB · Visningar: 554
  • 2012-09-09 13.02.02.jpg
    2012-09-09 13.02.02.jpg
    99.3 KB · Visningar: 551

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det var visst ett tag sedan tråden skapades men jag svarar ändå.

Det hände troligen under natten mellan 8:e och 9:e September 2012.
Jag var där strax efter att brandkåren åkt därifrån, den 9:e vid 14-tiden.

/ Robert

Ja, det var verkligen kul att till sist få svar. Har du fler detaljer? Någon som inte släckt ordentligt - eller vad?

Ja, det var verkligen kul att till sist få svar. Har du fler detaljer? Någon som inte släckt ordentligt - eller vad?

Nej jag vet tyvärr inte mer än så men med tanke på att det varit en del skadegörelse och nedskräpning tidigare så tror jag tyvärr inte att det var en olycka. Det var nog några som haft sitt roliga där under sommaren och sen brände ner vindskyddet när säsongen var över.

Nej jag vet tyvärr inte mer än så men med tanke på att det varit en del skadegörelse och nedskräpning tidigare så tror jag tyvärr inte att det var en olycka. Det var nog några som haft sitt roliga där under sommaren och sen brände ner vindskyddet när säsongen var över.

Sånt är alltid lika tråkigt när det händer. Jag hade tänkt sova där, men ack vad jag bedrog mig. Vilken överraskning att finna vindskyddet nedbränt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips