Vill du träna multisport??

Jag funderar på att börja träna multisport nu igen efter ett långt uppehåll. När jag tränade förut tog det all min dyrbara tid, det ska det inte få göra nu. Jag letar alltså efter en träningskompis som vill träna "lugn" multisport, eller "oseriös" multisport...

Ha det bra/Linn
 
Hej!

Skulle passa mig perfekt att träna "lugn" multisport. Men jag vet inte hur stor sannolikheten är att du bor i trakten kring Skara.....för där bor jag.

Lotta
 
Multisport

Ingarö Paddlaren; sa:
korkad fråga vad vär multisport?

Multisport är en lagsport där man tävlar i flera olika grenar under en följd. Grundgrenarna är MTB, Orientering och paddling. Till dessa kommer ofta olika typer av äventyrsmoment som t.ex. repmoment. På längre tävlingar ingår nästan alltid inlinesåkning.
Det finns flera olika tävlingsformer, sprint, stage och expeditionsklass. Sprinttävlingar pågår mellan 4-5 timmar till 1 dygn, stagetävlingar (man tävlar dagtid och sover på natten) kan pågå i flera dagar. Och slutligen expeditionstävlingarna som är nonstoptävling som pågår från 2 dygn och uppåt utan vila.

Sen finns det en uppsjö varianter på temat. Den engelska termen "adventure racing" är ett bättre namn som beskriver vad det handlar om.

Hummm hoppas det där var en hyfsad beskrivning på multisport. Själv är jag främst intresserad av expeditionstävlingar.
 
tack för en bra beskrivning låter jobbigt men kul finns det expiditonstävlingar i sverige ? Är det många som håller på ?finns det klubbar eller är det kompis gäng som håller på finns det några bra hemsidor??
 
Ingarö Paddlaren; sa:
tack för en bra beskrivning låter jobbigt men kul finns det expiditonstävlingar i sverige ? Är det många som håller på ?finns det klubbar eller är det kompis gäng som håller på finns det några bra hemsidor??

Största expeditiontävling i Sverige är troligen Explore Sweden. Jag vet inte hur manga det är i Sverige som tävlar pa Multisport, men det brukar vara ingen stor sport, det gar inte att jämföra med längdakning, eller cykling.

Pa langa tävlingar brukar man ha runt 15-30 lag. Korta sprintävlingar kan man ha väldigt manga lag. Jag har tävlat i en tävling med hundra lag samtidigt pa startlinje.

Team Lundhags, en av sveriges starkaste lag har en bra hemsida.

Hälsningar
Rain Lond
 
Hej Linn! Lade märke till att vi är exakt lika gamla...kul=) jag fyller också 29.3. Jag tränar också multisport men jag bor i Finland så det är ju tyvärr en bit:(
 
Ang bra lag..

Vad gäller svenska multisportlag så är det väl knappast någon som egentligen kan konkurrera med Team Cross(fd Human Link) vad gäller att vara Sveriges bästa lag. Dem är klart mest erfarna och är dem som har plockat topplaceringar både på hemmaplan och utomlands. Kolla in på:

http://www.teamlink.org

/
 
Tävlingar

Ingarö Paddlaren; sa:
tack för en bra beskrivning låter jobbigt men kul finns det expiditonstävlingar i sverige ? Är det många som håller på ?finns det klubbar eller är det kompis gäng som håller på finns det några bra hemsidor??

Det finns några klubbar och flera elitlag (vi har ett par av världens bästa lag i Sverige). I Stockhom finns Sundbybergs multisportklubb: http://www.sundbybergmultisport.se/
Här i Kalmar finns Kalmar multisportklubb (är inte klar med vår sida än).

Det finns ett par expeditionstävlingar i Sverige, jag är iniativtagare till en: Kalmar Adventure Race.
Men så har vi Tieto Enator (som jag skall vara med i till våren) och Explore Sweden.

http://www.exploresweden.se
http://www.multisport.org
och
http://www.kalmar-multisport.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mellgren Träna multisport?! Multisport 0
LarsBe Träna multisport i Gbg? Multisport 4
Rottis Vill börja träna multisport/träningskompisar sökes Multisport 4
bergholm Träna multisport Multisport 1
polarpuls Vill du ha något att träna för i sommar? Multisport 0
orkesterchefen Trött på att träna ensam? Multisport 3
Hur man skall träna! Multisport 0
Pelle_Hedblom Argentière Multisport/VTT V.31 Multisport 2
Fredrik_Lindell Söker multisport tävlingspartner Multisport 1
dranna OMMA multisport race- lift från Jkpg Multisport 0
Richard2 Drömmen om pallen. Lagkamrat multisport kort mixedklass sökes Multisport 0
Anette Grinde Multisport eller långspring i Sundbyberg... Multisport 1
declimber Multisport, träningsvän.. Multisport 0
kronhed Multisport i sommar? Multisport 0
miaaa ny i multisport :) Multisport 3
skigo Tränings/ tävlingspartner för Multisport och MTB i Sthlm... Multisport 2
Himmelhanna Multisport i Trestad? Multisport 1
elin.j Träningskompis Uppsala (löpning, cykling, multisport) Multisport 3
Arne L Simvandring som träning för multisport? Multisport 5
mwildhei Multisport i Göteborg Multisport 0
ulflundstrom Multisport i Malmö & Lund Multisport 2
apb.ericsson Intresse for multisport i Dolomiterna? Multisport 0
kaiowas Multisport? Hjälp.. är så nybörjare man kan bli! Multisport 9
serenade Multisport i Karlstad Multisport 2
Püttan Multisport tävlingar 2005 Multisport 3
mwildhei Multisport på TV idag! Multisport 7
morgman Multisport i Skåne + Blekinge! Multisport 0
3317 AKTIVMERA multisport race! Multisport 0
tomase KFUM Multisport 3:e Juli Multisport 1
0010 Svenska cupen i Multisport! Multisport 0
Bad taste Multisport eller orienteringskunnig tjej Multisport 0
bergholm Multisport i Sundsvall? Multisport 0
0010 Svenska cupen i Multisport 2004 Multisport 4
0010 Multisport på vintern! Multisport 0
salsas Hjäpl- hur börjar jag m multisport Multisport 3
phorsell Multisport utan löpning Multisport 6
nippon Stavar för multisport Multisport 1
vadsbo skvadron multisport i blekinge Multisport 0
susieQ Multisport i Halland (Falkenberg) Multisport 2
Athena Multisport i Småland Multisport 2
jmlove Triathlon Multisport Multisport 0
olrijo Multisport i Uppsala? Multisport 1
sencwinnie Multisport i och kring skåne? Multisport 11
fredriklindblad Multisport och klättring... Multisport 2
Obygd Multisport i Halmstad? Multisport 0
frida.ryden multisport juniorer Multisport 1
Gunda Multisport i Umetrakten? Multisport 3
kallbacken Multisport i Västerås Multisport 2
Pampero Multisport för juniorer Multisport 3
grahnan Multisport i Östersund Multisport 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.