Multisport? Hjälp.. är så nybörjare man kan bli!

Hej allihopa!

Jag fastnade lite framför Eco-Challange för någon dag sedan och tyckte det så jävligt intressant och roligt ut. Satte mig framför nätet och sökte lite på internet och hittade lite diverse multisport sidor. Jag skulle vilja testa på detta.. Men jag vet ju ingenting om bergsklättring och kajak paddling osv. Jag bor i Lidköping och jag vet faktiskt inte om någon i närheten här håller på med sådant.. Jag tycker det skulle vara kul att lära sig lite och kanske testa på en tävling, fattar att jag inte vinner hehe men måste ju testa iaf! Har en kajak för två personer så blir väl till att träna mycket med den när vädret blir varmare. Och så köpa sig en bra mountainbike och ett par bra terrängskor. Men hur tränar ni? Hur ska jag göra för att lära mig allt detta.. Fattar att det kommer kosta lite, men jag är beredd på detta. Finns det något kul läger man kan åka på? Kanske någon i närheten som kan berätta vart dom åker och tränar?

Hoppas jag kan få lite svar iaf, är antagligen en massa saker jag inte tänkt på eller vet om.

Ha det bra!
 
Tjenare! Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor men har en fråga till dig. Du skriver att du inte kan något om kajakpaddling men du har en kajak. Hur går det ihop?

Lycka till i alla fall med tränandet!
 
hehe, okej det är min fars kajak och den är inte så speciellt använd om man säger så.. Och jag har aldrig testat en "singel kajak" eller vad det nu heter.
 
Träning

Hej där,

Eco-challenge är en bra inspirationskälla...
I de flesta tävlingar är det kanadensare som gäller, särskilt på nybörjarnivå.
Ta gärna kontakt med mej på magnus@altus.se....
 
Jo Eco-Challange som sagt såg ju häftigt ut. Men jag tänker nog inte ställa upp i den tävlingen direkt ;). Får väl börja med någon mindre först :)!
 
Tiden för att redigera mitt meddelande hade gått ut ... Iaf. Tänkte på det där med kanadensare, dom är väl väldigt stora och gjorda för flera personer? Låter som att jag måste komma med i ett lag då, vilket inte blir det lättaste för jag vet inget lag i närheten av Lidköping tyvärr. Blir väl till att övertyga polarna då men det tror jag inte blir det lättaste tyvärr.
 
Nybörjare

Hej!

Vill bara göra en liten instickare:

För att paddla canadensare behöver du inte ett helt lag, det räcker med en lagkamrat.
Många nybörjar tävlingar är byggd på att man ska köra 2 mannalag och huvud-disiplinerna är oftast: paddling, löpning och MTB (mountainbike). Det kan även förekomma andra disipliner som något repmoment eller t.ex. inlines.

En bra sida där du hittar en hel del länkar till många nybörjar tävlingar är:
http://www.multisport.nu - under länkar hittar du svenska tävlingar.

Mycker nöje och lycka till med träningen och tävlandet.

//Tess
 
Lidköping :)

Vad kul med en likasinnad person från Lidköping!
I dina trakter finns det ju utmärkta träningskmpisar iform av orienteringsklubben, tror att det är Götene men de tränar i Lidköping. Cykel kan du träna med Kvänums MTB, hela Kinnekulle är ett enda MTB paradis. Trollhättan är en av platserna för årets tävlingar, tävlingen i trollhättan är dessutom en ypperlig tävling för att testa på sporten, sök på nätet eller kolla på http://www.tsok.se/multi.htm
Kommer inte själv från Lidköping, men väl sambon varpå jag ibland är där och tränar för egen del.
Hoppas att jag får se ett lag från Lidköping den 6/8 i Trollhättan.

Lycka till!
 
Kolla in multisport.nu och multisport.se där hittar du massa saker som kan inspirera, sen kan du alltid ställa upp i solo tävlingen Åre Extreme Challenge om du inte hittar någon att träna med nu på engång!

Micke
 
kaiowas; sa:
Hur ska jag göra för att lära mig allt detta.. Fattar att det kommer kosta lite, men jag är beredd på detta. Finns det något kul läger man kan åka på? Kanske någon i närheten som kan berätta vart dom åker och tränar?

kika in på ett lag som heter dreamXteam, du kanske kan bli en i teamet och få lära dig mer om multisport! http://www.dreamexperience.com ..där hittar du laget och så har dom ett schysst multisports forum
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pelle_Hedblom Argentière Multisport/VTT V.31 Multisport 2
Fredrik_Lindell Söker multisport tävlingspartner Multisport 1
dranna OMMA multisport race- lift från Jkpg Multisport 0
Richard2 Drömmen om pallen. Lagkamrat multisport kort mixedklass sökes Multisport 0
Anette Grinde Multisport eller långspring i Sundbyberg... Multisport 1
declimber Multisport, träningsvän.. Multisport 0
kronhed Multisport i sommar? Multisport 0
miaaa ny i multisport :) Multisport 3
skigo Tränings/ tävlingspartner för Multisport och MTB i Sthlm... Multisport 2
mellgren Träna multisport?! Multisport 0
Himmelhanna Multisport i Trestad? Multisport 1
elin.j Träningskompis Uppsala (löpning, cykling, multisport) Multisport 3
Arne L Simvandring som träning för multisport? Multisport 5
mwildhei Multisport i Göteborg Multisport 0
ulflundstrom Multisport i Malmö & Lund Multisport 2
apb.ericsson Intresse for multisport i Dolomiterna? Multisport 0
serenade Multisport i Karlstad Multisport 2
Püttan Multisport tävlingar 2005 Multisport 3
LarsBe Träna multisport i Gbg? Multisport 4
Limpbiz Vill du träna multisport?? Multisport 16
mwildhei Multisport på TV idag! Multisport 7
morgman Multisport i Skåne + Blekinge! Multisport 0
3317 AKTIVMERA multisport race! Multisport 0
tomase KFUM Multisport 3:e Juli Multisport 1
0010 Svenska cupen i Multisport! Multisport 0
Bad taste Multisport eller orienteringskunnig tjej Multisport 0
bergholm Multisport i Sundsvall? Multisport 0
0010 Svenska cupen i Multisport 2004 Multisport 4
0010 Multisport på vintern! Multisport 0
salsas Hjäpl- hur börjar jag m multisport Multisport 3
phorsell Multisport utan löpning Multisport 6
nippon Stavar för multisport Multisport 1
vadsbo skvadron multisport i blekinge Multisport 0
Rottis Vill börja träna multisport/träningskompisar sökes Multisport 4
bergholm Träna multisport Multisport 1
susieQ Multisport i Halland (Falkenberg) Multisport 2
Athena Multisport i Småland Multisport 2
jmlove Triathlon Multisport Multisport 0
olrijo Multisport i Uppsala? Multisport 1
sencwinnie Multisport i och kring skåne? Multisport 11
fredriklindblad Multisport och klättring... Multisport 2
Obygd Multisport i Halmstad? Multisport 0
frida.ryden multisport juniorer Multisport 1
Gunda Multisport i Umetrakten? Multisport 3
kallbacken Multisport i Västerås Multisport 2
Pampero Multisport för juniorer Multisport 3
grahnan Multisport i Östersund Multisport 0
ulrikaj Multisport/extreme tjej!! Multisport 4
1234321 Multisport lag i Jönköping Multisport 3
Fluoronauten Multisport-4-beginners samt Umeå. Multisport 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.