Vill börja

Var ute i södra skärgården i Göteborg i fredags. Såg några som var ute med sina kajaker. Jag tänkte: Det vill jag också göra!

Hur gör jag? Kurser? Ställen att hyra kajak? Var kan man paddla?...

Testa den här länken (finns under aktiviteter paddling här på Utsidan);

http://www.paddlingsnyaadress.com/MAP/index.htm

Där kan du hitta länkar till Orustkajak och Marstrandskajak som borde ligga passande till för dig (förutom en massa andra tips). En av de ovanstående har också tips om paddelrutter beträffande Västkusten att skriva ut.

Passa på att läsa så mycket som möjligt nu. Vattnet är ändå för kallt för att vara lämpligt att börja paddla i för en nybörjare. Jag tycker du skall testa en vindfri dag på insjö först, så kan du roa dig med vågor senare.

Väl mött

Duracellkaninen

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips