Vilken välja?!

Vilken Kayak ska jag då välja om jag är 1,90 lång väger 70 kg och vill ha en kayak att träna med samt sticka iväg på vecko- o dagsturer i Vänern och älvar runt om i Värmland?

Hyrde kayak för första gången förra sommaren och tog en weekend på ca 7mil i Bergslagskanalen mellan Filipstad och Karlskoga. Turen tog 2 dagar i lungt temp. UNDERBART! Jag måste erkänna att jag är fast! Vore kul att investera....

/m

Prova dig fram!

Prova dig fram är väl det lite tråkiga svaret. Du är inte längre än att flesta kajaker inte ska ge dig några problem och därifrån är det den vanliga avvägningen; pris, material, paddlingsstil, packutrymme, roder eller skädda och så vidare.
Prova att hyra/låna kajak några fler gånger och känn dig fram på någon flerdagstur. Det gäller att hitta det som är rätt och fel just för dig.

En sak är säkert (generellt, gäller inte bara kajaker), man får aldrig någon totalöversikt av marknaden, så det går ju att köpa något på direkten som verkar bra och byta om något år. Point65 som presenteras här på utsidan är billig och ganska vanlig. Jag har bara erfarenhet av en sådan, som roderlinorna gick av på efter några dagar, men det var för fyra år sedan och de lär vara bättre nu.
Mattias

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips