Vilken transciever?

diluruf; sa:
Finns det några nya rön och tips på området?

Ja, lite utveckling har skett. Det finns nu modeller med tre antenner, vlket gör att de kan ange riktning längs tre axlar.
Men de är dyra och har tidigare haft lite problem.(Skulle lanseras, men drogs tillbaka)
Jag är kommer nog köra på min Ortovox M2 framöver också, mest därför att jag i alla fall tidigare har övat en del med den.
En högst personlig åsikt:
Ju mer hjälp man får desto bättre, även om det innebär lite kortare räckvidd, eftersom de flesta av oss övar alldeles för lite.

jag kör med en F1 och under övning har den funkar bra, jag har inga större problem med att hitta sökmålen. ibörjan tog det lite längre tid för mig än för de som var nybörjare med digitala, men när man väl lärt sig sökmönstren är det inte så svårt...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips