Vilken kanot har jag köpt

Jag skrev en tråd tidigare i veckan gällande synpunkter på Bergans Ally. Det slutade dock med en begagnad glasfiberkanot för ett par tusen då jag lyckades röja tillräckligt i garaget för att kunna förvara den.

Jag undrar dock vad det är jag köpt för något. Vad är det för märke och modell? Det står inga märkningar alls på den.

Jag har inte kontrollmätt den, men säljaren sa att den var 4,3 meter lång. Den är gul på utsidan med vit insida med svarta prickar. En svart gummilist går runt kanten. Sätena är fästa med popnitar.

1b922d1a55ee81331ab9ad9b6e1bc77b.jpg
1b922d1a55ee81331ab9ad9b6e1bc77b.jpg
ad89f16186f8eb863c67bf67a6ca2ec5.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mät upp längd samt största bredd vid reling och i vattenlinjen. Är gula färgen original gelcoat eller påmålad?

Tycker den ser längre ut än 4,3 meter.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag får det till 4,5 meter lång, 0,81m bred. Ska vara originalfärgen enligt säljaren. Han hade dock fått den i byte mot en båt och bara haft den i två månader, så det är väl tredjehandsuppgifter. Men när jag tittar i jack i lacken/gelcoaten så ser det ut att vara original

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips