Vilka varumarken och produkter galler?

Anna Frimodig; sa:
Men det jag gillar hos Reverson är ju just att den inte tvärlåser, utan medger mjuka fall. Körde senast idag på mitt 9.2mm rep och reverso utan några som helst problem. Däremot kan rep med glatt yta, som t.ex. Lanex, vålla problem oavsett dimension. M

Personligen orkade jag inte hålla min kompis utan att han sakta gled ner med när han satte sig med Reverson + 9.2 mm Beal. Hade han fallit är jag rädd att jag inte skulle orka hålla honom alls. Det slutade med att vi bara säkrade förstaman med ATC och andreman med Reverso.

Det går att köra ATC åt två håll. Normalt eller över räfflorna (extra bromskraft).
 
utomjording; sa:
Anna Frimodig; sa:
Men det jag gillar hos Reverson är ju just att den inte tvärlåser, utan medger mjuka fall. Körde senast idag på mitt 9.2mm rep och reverso utan några som helst problem. Däremot kan rep med glatt yta, som t.ex. Lanex, vålla problem oavsett dimension. M

Personligen orkade jag inte hålla min kompis utan att han sakta gled ner med när han satte sig med Reverson + 9.2 mm Beal. Hade han fallit är jag rädd att jag inte skulle orka hålla honom alls. Det slutade med att vi bara säkrade förstaman med ATC och andreman med Reverso.

Det går att köra ATC åt två håll. Normalt eller över räfflorna (extra bromskraft).

Men finns det inte en Reverso som är till för smalare rep? Kommer ej ihåg namnet...
 
En ren gissning från min sida (som inte har nån Reverso) är att en extra karbin kan funka i åtminstone det ena läget. Det är dock en fullkomligt ansvarslös gissning.
 
Re: Skor

vastero; sa:
Har hort att Mad Rock skall ha en brutal sula, men ar det någon som kanner stor skillnad på olika gummi?
De är riktigt kladdiga slits nåt så överjävligt fort. Så räknat i stick per krona är de inte så prisvärda.
 
Jag har snabbt slitit ut ett par Hooker.

Fast jag upplevde den hårdare kanten på sulan som rätt hal - men även den slets snabbt. Jag hann inte börja gilla dem innan de var slut.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.