Vikbart liggunderlag

Det finns ju vikbara sittunderlag men jag skulle vilja ha ett i större format typ vikbart liggunderlag (vanligt cellplast). Tror ni att det skulle fungera att ta ett enkelt liggunderlag, skära genom drygt halva och sen förstärka baksidan med silvertape?
Någon som provat?
 
Det låter absolut som att det skulle kunna fungera. Frågan är dock hur länge tejpen skulle hålla, med tanke på placering och att den förmodligen blir utsatt för väta.

I annat fall kan du ju alltid köpa ett om varianten med silvertejp inte fungerar fullt ut

Thermarest Z-lite

Mvh /Joel
 
Det finns ju vikbara sittunderlag men jag skulle vilja ha ett i större format typ vikbart liggunderlag (vanligt cellplast). Tror ni att det skulle fungera att ta ett enkelt liggunderlag, skära genom drygt halva och sen förstärka baksidan med silvertape?
Någon som provat?

Bättre med kontaktlim och någon nylonväv tror jag.
 
Det finns ju vikbara sittunderlag men jag skulle vilja ha ett i större format typ vikbart liggunderlag (vanligt cellplast). Tror ni att det skulle fungera att ta ett enkelt liggunderlag, skära genom drygt halva och sen förstärka baksidan med silvertape?
Någon som provat?

Det fungerar bra, har gjort det med ett vanligt 15mm underlag. Du behöver inte skära så mkt. Någon tejp behövdes inte.

...och så fungerar det utmärkt att helt enkelt bara vika, utan att skära...tjocka liggunderlag kan vikas som de är i 4 delar. Tunna fler...

//J
 
FMs och FRs tjocka kan vikas som de är, tunnare i fler sektioner, golvunderläggsmatta i riktigt små bitar. Allt beror på densiteten och tjockleken. Skär inte i onödan!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.