Vem skickade flaskposten?

I helgen hittade jag en flaskpost ute i skärgården. Jag säger inte var, det får du veta om du kan svara på några frågor. Mina frågor är: När slängdes flaskposten i sjön och vad var positionen då?
Brevet lyder: "Vi fyra i båten Herpes (Östan) är ett gäng scouter på seglingsläger. Vi åkte från Djursholm till Vaxholms hamn och sedan till Björkholmen. Där sov vi natten till fredag. På morgonen när vi skulle lägga ut började det hagla. Vi tror att vi skall leta efter Columbus sjunkna skatt. Den sjönk först i Indien och sedan i Stockholms skärgård. Den informationen har vi fått av en kopia av en gammal ordbok. Den här flaskposten har vi släppt någonstans i Stockholms skärgård."
Flaskposten låg i en en liters Petflaska (retur). Skulle verkligen vara kul att veta var den släpptes i och när. Ni kan få tillbaks brevet också om ni vill ha det till loggboken.

Hälsningar

Camilla

Nermander kanske vet?

Kolla i tråden på seglarforat "Hamn vid Waxholm" här nyligen. Peter Nermander verkar ha farit med scouter i området nyligen och kanske kan ringa in vilket scoutgäng det kan tänkas vara. Jag tror att du kan gör ett inlägg på scouternas hemsida oxå.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag är scout i Djursholms scoutkår som äger en båt vid namn Östan, dock har Östan inte varit ute och seglat i år vad jag vet. Men i min tråd om hamn vid vaxholm så beskrivs scouter som seglar och jag skulle tro att det är sollentuna scoutkår med tanke på vad för båtar som nämdes.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips