Vedeldat utebad

Hej!
Efter att ha sett bilder på pooler och bad i tidningen ”Vi i villa”, så är jag sugen på ett litet utomhus bad. Vedeldat. Tänk att krypa ner i ett varmt bad en tidig vårkväll. Mörkret sänker sig sakta, morkullan flyger över, koltrast och taltrast sjunger och långt borta hörs en trana.

Nåväl, nu undrar jag om någon vet eller har en idé om hur man ska bygga en sådan. Min far är snickare så det ska nog gå att bygga en, men tips och idéer mottages tacksamt!

Mvh Stefan

Tänk på att det är en massa jobb med karet.
Det tar ett antal timmar att fylla och värma (beroende på starttemperatur), kräver noggrann rengöring mm..
Vad jag vet så finns det en modell där man köper en plastbalja med kamin och sedan bygger själva karet själv. Det är ju ganska svårt annars att få karet tätt om man inte har dom rätta kunskaperna.

Om du går bet men ändå vill ha ett så vet jag en man som säljer sådana till humant pris.
/BAX

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Martin Timell byggde faktiskt ett sådant kar i Äntligen hemma. Beskrivning finns på TV4s hemsida.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips