Veckotur i fjäll älv

Min kompis och jag söker något "nytt" vatten att köra i. Vi är båda vana paddlare och vill ha ganska mycket fors. De det vi har paddlat förut är Voxnan (3-4 ggr), Kaitum, Norra Torneälven samt endel små åar. Nu söker vi en ny älv som gärna ska utgå ifrån fjället räcka ca en vecka, bra fiske bör det vara. Har funderat på Lainioälven.
Kan någon rekomendera andra roliga älvar att köra.

Lainio

Hej Rudolf
Du känner mig hoppas jag. Jag kan rekommendera Råstoetno+Lainio eller Tavvaetno+Lainio. Flyg med helikopter från Jukkas till källsjöar och paddla sedan. Ring mig 026-92016
Hälsningar
Olle

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jaha

Man får faktiskt fundera ett tag. Men efter att ha kollat profilen så ramlade det ner en polett.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips