Vart kan man köpa lovikavantar?

Tjenna,

Skulle vilja ha tag i ett par Lovikavantar.
Tänkt som present till min fru som är från norrland. Har sökt runt lite på nätet och hittar ingen sida som säljer. Vill så klart ha ett par äkta och inte nått kraffs. :)

Företaget Lovikkavanten gick i KK för flera år sedan. Liknande vantar går kanske att hitta lokalt.
...har själv ett par förträffliga yllevantar av österrikiskt ursprung...köpta på Grövelsjöns fjällstation för några år sedan...

EDIT: trevliga länkar ovan :)!
//J

tack för alla snabba svart :)
ska kolla upp de länkarna... Gällande att sticka själv så är mina kunskaper där minst sagt begränsade hehe :)

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Annars är lovikkavantar ett rätt bra första projekt. det går snabbt och har inte särdeles många avancerade saker för sig ;).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips