Vars köper man byxholkar för kortväxta??

Är på jakt efter byxholkar till min sambo som är 1.63cm.Har prövat abekos, men tyvärr kommer spännet precis innanför höftbältet på ryggsäcken. Och det blir nog inte så skönt efter några dagars vandrande. Didrikssons har en byxholk med kardborre men endast i stl. xl, xxl så dom blev alldeles för stora.
Någon som känner till någon annat fabrikat som skulle tänkas passa?

Är på jakt efter byxholkar till min sambo som är 1.63cm.Har prövat abekos, men tyvärr kommer spännet precis innanför höftbältet på ryggsäcken. Och det blir nog inte så skönt efter några dagars vandrande. Didrikssons har en byxholk med kardborre men endast i stl. xl, xxl så dom blev alldeles för stora.

Ursäkta mig, tog kanske upp detta på fel ställe i forumet. Avd. kläder hade nog passat bättre..........

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
ITAB har byxholkar med reglerbar längd, men det står inte hur långa de är. Spontant känns det som om det borde vara den enklaste sak i världen att antingen sy upp dem eller helt enkelt klippa av dem till önskad längd. Regnkläder brukar ju inte fransa sig så samma sätt som "vanligt tyg".

Man behöver ju inte använda ett skärp med ett stort spänne. Alternativet är att du skaffar ett annat skärp eller kanske t.o.m använder ett snöre. Då spelar det nog ingen roll om det ligger under avbärarbältet.
//Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips