VARNING Gore-Tex kopior bl a North Face

Re: lurade eller inte

da_flower; sa:
Skulle det visa sig att den inte håller så kanske du har lagt ut 200 kr på en sak som kostar 4500 i sverige så förlusten är minimal.

Skulle de inte ha tejpat på TNF-märke skulle jackan kostat 50 spänn. Du är alltså lurad hur du än gör.
I och för sig är man ju lurad när man köper ett original för 4500 också :)
Men då väljer man det ju själv.

Re: ryggsäck

da_flower; sa:
Jag har kommit över en kina köpt ryggsäck (TNF extrem 80). Vågar man använda denna på en tvåveckorstur på kungsleden. Jag vet inte om den är en kopia, den kostade nästan ingenting så om det inte var äkta så gör det ju inget. Det jag undrar är om man vågar lite på att den håller ihop. Är det någon annan som har haft liknande upplevleser med kina utrustning. Hur kan man kolla om ryggsäcken håller ???

Jag vågar påstå att du kan använda den. Jag har själv gjort två vandringar med en rygga från Domus, alltså en lågkvalitetsrygga. Den var ju inte skön att bära på men den gick.
En vandring på Kungsleden innebär inte sådana extrema påfrestningar att man måste ha en expedtionsryggsäck. Jag förstår inte varför man måste ha expedtionsutstyrsel för en fjällvandring. På min första fjällvandring hade jag jeans på mig, det funkade även om det inte var optimalt.

Ett test du kan göra är väl att packa ryggan full och sedan ge dig ut på en helgtur i din nära omgivning, om du inte kan se några slitningar i sömmar och vävar efter den turen så håller den alldeles säkert för en tvåveckors tur på kungsleden.

// Ola - som idag har bättre prylar men gör färre vandingar, hmmm.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips