Varning - Cykel på dragkrok

Råkade ut för en fånig skada på min cykel för ett par veckor sedan.

Upptäckte plötsligt att det fanns ett antal repor och skrapmärken på framfälgen. Det konstig var att märkena bara fanns på ena sidan och på en 45-graders sektor. Trode först att jag kört in i en sten men det stämde inte riktigt.

Kom sen på att jag kört bil på en nygrusad väg med mycket lösgrus när cyklen hade hängt på dragkroken. Framhjulet hängde ner precis framför en backdäcket på bilen och skadorna var stenskott.

Numera ser jag till att hänga cyklen högre.

/ErikLj

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Låter bekant :)

Var på väg från ett besök i Norge å hade mountainbiken bak på hållaren. Vid gränsen (exakt vid gränsskylten ironiskt nog) hörde jag en jävla smäll och gick ut för att kika vad det var och konstaterade ett stort hål i sidan på däcket. Skiten hade smält :) Men felet torde inte uppstå om man ser till att däcket roterar fritt, det brukar vanligtvis snurra en aning om så är fallet. Den här gånget var nog hjulet fixerat av en eller annan orsak. Så det kan ju verkligen vara värt att tänka på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips