vård av lunhags scout

Hej gott folk!
efter mycket sparande har jag äntligen investerat i ett par Lundhags och efter att varit inriktad på ett par proffesionel blev det ett par modell scout de satt bäst på min fot. Nu är jag lite nyfiken på hur jag vårdar dessa på bästa sätt. Skulle vara kul att höra lite tips om detta
m.v.h Joakim

Kleta på bara! ;)

Du fick visst vänta länge utan ett endaste svar.......

Hade ett par Lundisar tidigare, men dom "tog slut".

Ett tips kan vara att smörja in skaftet med NikWax, använda skoblock. Låta dem torka långsamt med tidningspapper inomhus (ej i solen) om de blivit blöta.

Sen finns det säkert massa andra bra knep och smörjor att gosa på dina fina kängor.

Traska på!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lundhagssmörj

Lundhags har endel produkter själva, Lundhags lädersmorning för skaften och någon slags silicon för cellgummit. Grunda med dessa och vaxa efter behov.

Kolla på deras hemsida, den varkar dock vara under konstruktion för tillfället.

Henke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips