• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringssällskap vecka 30-31

Har planerat att starta årets fjällvandring från Kvikkjokk.
Rutten inte så noga planerad men,ett besök vid Silbbatjåhkkå silvergruva har jag tänkt.
(läs Tore Abrahamssons bok Drömmar av silver)
Kyrkhelgen vid Alkavare är också värt ett besök.(26-27/7)
Vore trevligt att hitta någon att vandra med.
Kön eller ålder ingen skillnad.
Tag chansen!

avslut_21-08-09

Gäst
Trevligt!

Hej!

Jag har själv börjat fundera på sommarens vandring och har funderat på Sarek, Abisko, Nikolukta området :) Vore trevligt med sällskap har du tänkt bo i stugor eller tält? Har du planerat någon runda?

// Magnus

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Hej!
Jag trivs bäst med att bo i tält.men om det blir väldigt blött kan en natt i stuga nog passa.
Men jag brukar oftast gå utanför vandringslederna och där är tält enda möjligheten.
Om årets resa blir av så är det tjugofemte vandringen för mej i Sarek-Padjelanta.
Någon runda är ännu inte planerad men silvergruvan vid Silbbatjåhkkå och Alkavare kapell
är i alla fall med på listan.Har alltid tidigare vandrat med någon kompis,men i år blir det ensamvandring om inte någon nappar.

Tack vare Utsidan fick jag till slut sällskap på min fjällvandring.
Blir dock att starta från Ritsem.
Tack för visat intresse!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips