Vandringskompisar i Östergötland

Hela kanalen, från Mem till Motala ? eller till Vännern ? Vorre ju ganska kul att vandra hela till Vännern och åka båt över vättern, jag tror de går någon passagerartur från Motala..

Ja, vet inte riktigt men jag gillar idéen och att kunna välja båt någon eller några sträckor. Start vid Mem blir det och sedan köra så länge tygen håller :) Får återkomna i ärendet senare och klura lite på saken. Tips och idéer är välkomna :) På återhörande..

/Thomas


...mobile
 
Jag hänger gärna med på en höstvandring. Något förslag på var och när?

Jag kan dom flesta helger! Men är det både soligt och inte så blåsigt är det risk att jag prioriterar kajaken! ;) När kan folk, och vart vill folk? Den första frågan innan man bestämmer vart är kanske hur lång vandring man ska sikta på?
 
Jag packar lätt och kan gå långt, nästan alltid... Om det är en helg i regionen så vore någon rundslinga kanske att föredra då det blir lite enklare med att komma tillbaka till bilarna.
Men, en helt otroligt fin "rundslinga" är Silverleden vid Hällefors med sina 6 mil om man nu vill vandra utanför sin hemmaplan. Med lite logistik så skulle det kanske gå att samåka, frågan är väl bara om det går att göra på en vanlig helg Lör/Sön..?
http://www.regionorebro.se/download/18.496b458b12917490fda80002460/1277372178042/Silverleden_2010.pdf
 
Låter intressant. Är det tänkt att tälta eller är det vindskydden som gäller?


Sent from my iPhone using Tapatalk • Skickat från min iPhone via Tapatalk
 
Jag gick Silverleden för några år sedan och hade med mej hängmatta och tarp, men de kom aldrig till användning då vindskydden är riktigt fina. Ska man hinna runt på en helg så bör man nog packa riktigt lätt då leden är rejält kuperad.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...