• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandringskompis sökes för 4-kanten klassikern i Sylarna Augusti-08

Hej, jag och hunden tänker vandra i Jämtlandsfjällen vecka 32 och undrar om det finns det
någon trevlig tjej/kvinna eller kille/ man (gärna mellan 37 & 47 år) som vill följa med?
Vi kommer att bo på fjällstationer / fjällhytter längs hela vandringen - då är man så påverkad av
väderleksförhållandena. Min tanke är att bära med så lite som möjligt i ryggan och istället njuta
av färden så mycket som möjligt.

Lite om mej; jag en 42årig “tjej” bosatt i Göteborg, som gick på första fjällvandringen i somras
och blev totalt “biten”, Det var en så underbar känsla att komma bort från stadens stress och
alla måsten och bara njuta av basbehoven i några dagar - balsam för både kropp & själ.
Jag vill passa på att nämna att jag är normalt tränad men har lite ont i knäna till och från,
så det kommer inte att bli någon jättesnabb snabb vandring mellan stugorna.

Den rutt jag planerat är följande:
5 Aug - Dag 0 Natt-tåg till Enafors
6 Aug - Dag 1 Enafors (Taxi)-Storulvån-Sylstationen 16 km (egen mat)
7 Aug - Dag 2 Sylstationen - topp bestigning Stor Sylen om vädret tillåter (egen mat)
8 Aug - Dag 3 Sylstationen -Nedalshytta om Ekorrdörren 18 km + helpension
9 Aug - Dag 4 Nedalshytta - Storerikvollen 21 km / + helpension
10 Aug - Dag 5 Storerikvollen - Blåhammaren 16 km / 7 timmar + 1 Middag
11 Aug - Dag 6 Blåhammaren - Storulvån 12 km / 6 timmar (egen mat)
12 Aug - Dag 7 Enafors - Natt-tåg till Göteborg

Ha det ”gött”

Tina

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips