Vandringsbyxor - storlekar?

Tittat efter vandringsbyxor men till skillnad från vanliga byxor så kommer dessa i s, m, l och XL.

Med andra ord omöjligt att hitta något som passar för oss med kagge och taxben. Att lägga upp ett par känns inte heller skoj då mycket av funktionen försvinner. Hur gör ni andra välmående? Finns det någon modechang på vandringsbyxor i vanliga storlekar?

Webbutiken Itab Outdoor är många nöjda med.
Jag har haft ett par T&P Vildmarksbyxa i några år och köpte precis ett par till. Storlekarna anges i C48, C148, D112 etc.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack! Efter att ha sökte på storleken jag behöver istället har jag kommit fram till att det finns typ den och en Lundhagsmodell för 1700:- så det blir ett par ITAB.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips