Vandring i Jämtlandsfjällen

Hejsan! Jag och hunden tänkte åka upp i mitten av nästa vecka och vandra. Sitter och planerar just nu i skrivande stund, min plan i nuläget är att utgå från parkeringen Kläppen ovanför Ljungdalen och att ta sikte på Lunndörrsfjällen för att sedan vika nordväst. Söker alla tips jag kan få om detta område då jag helst vill hålla mig en bit från markerad led. Har vana men detta blir min första riktiga solovandring så alla tips är uppskattade! Tack på förhand!

Mvh Niklas

va uppe i jämtland och gick en 8dagars runda med start i kläppen och sen upp i lunndörrsfjällen. tyckte tronndalen & lillådörren va riktigt fint, storådörren verkar ju vara rätt mäktig men den missade jag pga dimma. Lunndörren va rätt fint men ganska tråkig led att gå, lite för mycket raksträcka för min smak. Området runt smällhögarna va nice oxå, följ bäcken väster om vålåstugorna upp på berget förbi gruvsmällen. tycker du gör helt rätt i att hålla dig borta från lederna så mycket som möjligt. leden lunndörrstugan - vålåstugan var ganksa trevlig dock. helags - kläppen va riktigt tråkig, elledningar, skräp och folk :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips