Vandring i Abruzzo, Italien

Hej.
I sommar närmare bestämt den 28 Juli åker jag ner tillsammans med två kompisar för en vandring i Abruzzo kombinerat med sightseeing i rom.
Jag har lite frågor om flyget ner. Jag äger en The north face duffel large. Funkar det bra att flyga med den. Tänker först och främst på remmar osv. I för sig kan man ta bort axelremmarna men ändå bärhandtagen kvar samt handtagen på kortsidorna.
Sen den andra frågan. Har ett par Meindl kansas gtx. Tror att de kan blir lite varma och funderar på ett par kraftigare skor istället.

Tacksam för svar.

Kanske trailrunningsskor istället?

Hrm, det beror på ni ska vandra med tanke på skor. Själv använder jag trailrunningsskor sedan 6 år i Alperna och Pyrenéerna. Att skaffa kraftigare kängor kan bli för varmt och klumpigt. Men det beror ju på vad ni ska göra, om ni ska passera glaciärer eller utföra alpin klättring. Om det rör sig enbart vandring i Abruzzo så tycker jag att det räcker med trailrunningsskor. Det har iallafall funkat bra för min del i flera år nu. Många stigar är gångsbara och vältrampade så det behövs sällan kraftiga skor till för det.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Härligt! Skulle gärna åka dit och knalla nån gång.
Har flugit flera gånger med min North Face duffel. Den är XL men borde nog inte vara nån större skillnad..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips