Vandring Funäsdalen - Trondheim

Hej,tänker vandra mellan Funäsdalen till Trondheim i sommar, ngn som känner till om där finns någon arrangerad vandring förutom Patfinders ?

Vacker vandrig!

tilind; sa:
Hej,tänker vandra mellan Funäsdalen till Trondheim i sommar, ngn som känner till om där finns någon arrangerad vandring förutom Patfinders ?
Det jag kan säga om den aktuella sträckningen är, att den bjuder på många vackra vyer och blir med säkerhet en mycket fin naturupplevelse!
Kan tyvärr inte bidra med något direkt svar på din fråga om det finns någon ytterligare arrangör.
Han en god tur!
Lars

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det brukar gå nån pilgrimstur ibland, såpass vet jag. Men vem, vilka, när osv osv har jag ingen aning om.
Man kan välja att gå delar eller hela sträckan. Starten brukar vara längre ner i sverige, dalarna eller nåt.

Jag tror att Bo Lundmark, präst i Funäsdalen, vet mer om detta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips