Vandring + fiske

Jag och några kompisar brukar varje år åka iväg en vecka och fiska. Förra året var vi och djuphavsfiskade i Fröya.

I år har vi tänkt att försöka att kombinera en trevlig vandringstur med bra fiske. Så jag vore tacksam för förslag på bra turer i Sverige eller Norge.

Mvh

Kristian

Kanot i stället?

Av det lilla jag sett så verkar det av någon anledning vara så restriktivt med fiskekorten längs vandringslederna. Varför inte prova en kanottur? Då är ni ju vid/på fiskevattnet hela tiden! Alla kanotuthyrare värda namnet borde kunna ge tips om fisket eller i alla fall ge svar på frågor om fiskekort.

Min erfarenhet är att man får bestämma sig om man ska paddla eller fiska. Välj en kort sträcka om fisket är det viktigaste.

Annars har ju samerna numera tagit över driften av Padjelantaleden. De har kanske släppt fler vatten? (Ingen aning - gissar bara)

Per Y

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips