vandra mln stugor

Hej!
Undrar om någon gått från Ljungdalen via Ljungris-Vålåstugan-Gåsen-Helags-Ljungdalen?

Har haft den här rutten på min lista ett tag nu o skulle vilja veta hur det är att gå via Ljungris... är bron lagad om inte hur ä det att vada?
Hittade ett utdrag från Länstyrelsen där det stod att den skulle lagas under 2017.

Jag har ev tänkt gå den här i augusti nästa år o bo i Stugorna så jag bär på en lätt dagrygga
Tar tacksamt emot all info ni har :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hår har du en bild på bron från i år: http://vandrafotaleva.nu/2019/06/ljungris/

och hår har du info om vad mm: https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=88051

christian
Fast har den bron varit trasig? Menar inte trådskaparen bron över härjångsån? Den som nästan är vid vålåstugan? Den har alla fall varit trasig ganska länge ibland lyfter dom på en tillfällig sommarbro. Men osäker hur det är nu. Brukar gå bra att vada där om det inte är tidigt på säsongen eller har regnat väldigt mycket dagarna innan

Bron i Ljungris över Ljungan gick jag över ifjol och den var hel och fin då. Har man en gammal fjällkarta så kan 2 broar finnas men isåfall finns inte den södra bron, men det var inga problem att vada där. Annars är det fint att gå via Ljungris. Lite mycket grusväg och sen går man bland stugor men då man passerat Ljungan så blir det trevligare. Leden är bitvis en tydlig fyrhjulingsväg upp till ljungans rastskydd

Tack för info... lägger den rutten högre upp på listan...
Har hört att man kan även börja gå från STF's Fjällhornet Resort o vad jag förstår så slipper man då den långa grusvägen, någon som vet?
Spanar vidare o fortsätter gärna ta emot fler goa tips

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips