Vandra i Europa

Hej!

Vet inte alls om detta hör hemma här men gör ett försök. Har fått ett litet ryck och funderar på att dra ut på en roadtrip med bil. Tanken just nu är Danmark, Tyskland och Österrike. Kommer bo i bilen/tält och ska resa tillsammans med min hund.

Finns det någon som har gjort något liknande? Vart vill jag vandra? Gärna ställen med möjlighet till camping och dagsturer men även kortare rundturer med kanske 1 högst 2 övernattningar i tält.

Har sökt och sökt på mer info men vet inte riktigt vart jag ska leta.
//Lisa

Har bilat runt massor i europa för att vandra

Hej,

Jag har bilat runt massor i europa för att vandra.
Har åkt bil från Sthlm varje sommar ner till alperna.

Då sov vi i bilen. Gjorde om bilen så den funkade som säng i bagageutrymmet. Att göra så är jätte vanligt i alperna eftersom det är lite svårare att tälta än i Sverige. I Schweiz finns speciella "barbeque areas" där många vandrare samlas på kvällen. Där finns ofta grillar som alla får använda. Där sover vandrarna i sina bilar. Det finns de som tältar så det funkar men man får nog kolla ställe efter ställe.

I Chamonix sover jätte många vandrare i bilarna. I Argentiere som är en liten by innan Charmonix är det OK att sova i bilen på torget utom på lördagar har jag för mig eftersom det då är marknad på torget. Där finns vatten och toa.

Kolla gärna in min webb på alla vandringar jag gjort och hojta gärna till om du undrar något mer :)

www.vandringstjejen.se (logga in efter 1/6 så funkar sidan igen, surf GB har tagit slut för denna månad ;) ).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips