Vandra från Piteå till Luleå

Ska besöka en kompis i Luleå och åker från Härnösand imorgon. Hon kommer dock vara upptagen till och med fredag kväll och planerar att ta en kortare vandring under tiden. En fundering var om jag skulle vandra från Piteå till Luleå, men vill i sådana fall göra det utan att gå längs med E4an. Har utrustning som möjliggör tältning med mig då jag precis hemkommit från Kungsleden, samt matrester. Någon som har erfarenhet över en väg mellan Piteå och Luleå som inte är mycket längre än 60 km? Eventuellt om rekommendationer finns för vandring som är lättillgänglig från Luleå och är cirka 40-50km. Tack på förhand!

Solanderleden kommer att gå till Luleå när den skall vara färdig 2020 , men den går ju en ordentlig omväg . Än så länge är sträckan till Sikfors bara markerad

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips