Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon som har erfarenhet av att gå från Edsåsdalen via Lill-Offsjön och Ottfjället till Vålådalen? Först funderar jag på hur lång denna sträcka kan vara. Sedan undrar jag om någon vet hur underlaget är att gå där.
Jag har sprungit andra halvan av den sträckan, Hållfjället - Nordbottnen - Ottfjället - Vålådalen. Den delen var rätt lättgången, inte särskilt blött. Det värsta var lite branta skogsstigar på väg ner mot Nordbottnen och upp på Ottfjället. Enligt informationen till förra årets Vértex Fjällmaraton så är det 19.2 km från Hållfjället till Vålådalen.
Tack så mycket, då borde det vara drygt 10-15 km till som hela sträckan är.
Jag funderade också på två andra stigar i trakten. Blanktjärnssjöarna-Lunndörren och mellan Nulltjärn och mot Stensdalen. Är det någon som har erfarenhet av dessa. Jag ser bara att de är markerade som svårorienterad stig på kartan.
Tack så mycket, då borde det vara drygt 10-15 km till som hela sträckan är.
Jag funderade också på två andra stigar i trakten. Blanktjärnssjöarna-Lunndörren och mellan Nulltjärn och mot Stensdalen. Är det någon som har erfarenhet av dessa. Jag ser bara att de är markerade som svårorienterad stig på kartan.
Stigen Blanktjärnarna-Lunndörren är svårorienterad. Försökte hitta igenom där förra sommaren men gav upp efter ett tag. Små stigar som tar slut åt alla håll. Hade fel karta då. Skaffa 1:50 000 och ta med kompass så ska det nog gå. Väldigt vackert vid Blanktjärnarna så jag förstår din tanke att ta "omvägen" upp till Lunndörren. Räkna med vad också.
Edsåsdalen via Lill-Offsjön,
börjar med lättgången led från Edsåsdalen, smal skogsväg som strävar upp mot fjället & övergår i fjällstig uppe vid Offsjöarna.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer