val av sovsäck runt midsommar i särna

Tänkte uppdatera denna tråd lite grann nu, framförallt med tanke på det fina vädret vi har just nu.

Det lutar helt klart åt att jag tar 8'+ säcken. Blir det kallt så har jag både liner och cover att dra på. Dessutom är det bara att dra på understället om det mot förmodan skulle behövas.

Såg på nyheterna nyss och vädret skulle visst hålla i sig. Och om det är någon som har missat detta så är det 27 grader utanför dörren.
Dessutom är det "stor risk för skogsbrand" dit vi ska just nu. vilket tyder på att det är torrt i markerna.

/Niklas

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Särna är ju inte direkt vid polcirkeln utan i Svealand, och inte ens kalfjäll*, så chansen finns att du kommer ligga med uppknäppt sovsäck oavsett vad du väljer.

Det var ju inte meningen att låta dryg men det var ju lite detta jag menade. Grundläggande geografi typ...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nu har jag vart iväg.
Det låg en decimeter snl dagarna innan jag åkte upp. men jag tog ändå chansningen och tog sommarsäcken.

Allt hann däremot smälta tills att jag kom och vi hade en varm, solig och rolig vecka.

Det visade sig vara helt perfekt och jag svettades nästan igenom dem flesta nätterna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips