Vad var det för uggla??

Hej!!
Jag, min man och våra hundar såg i dag en enorm uggla i Dunkers skogen nära Malmköping. Vi tror inte att den hade tofsar på öronen. Den var ljust brun - brun med en helt fantastisk ving bredd. Vad var det?? När den blev rädd och lämnade skogen blev det ett fasansfullt liv på en hög med kråkor och även korpen hade åsikter

Mvh

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack!!

Hela jag trodde att det var en berg uv men vågade inte hoppas på det.. Den var helt tyst när den kom förbi och hade den inte varit så nära hade vi inte märkt den.

Tack för ditt svar och jag kan nu glädjas åt att jag sett min första berg uv

Att se örontofsarna på en berguv i flykt är inte lätt. Men å andra sidan kan andra ugglor också upplevas mycket stora (- lappuggla och kanske slaguggla). Hör lite med lokala ornitologer vad som "brukar" finnas i området, eller vad som finns just nu. Men berguv låter väl rätt sannorlikt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips