Vad ska jag välja för kniv till min vän?

Jag hade en sådan. Tycker den är för kort för att spänta ved med. Initialt var jag impad av det låga priset. Sen insåg jag åter igen att man får vad man betalar för. Slipningen kräver mycket omarbetning och stålet är väldigt mjukt. I den storleksklassen hade jag valt en Mora Heavy Duty alla gånger.
+ 1

~Paul~

Hm, lite svårt att se hur tången går. Ser ut som en sticktånge dock. Det borde därför inte vara några svårigheter att fästa ett nytt handtag på den. Vi får se om någon av herrarna här på forumet nappar på utmaningen. Om ej så får du söka hjälp genom att kontakta en aukt. firma.

Du som bor i Sthlm kan kontakta Sliperi Eggen. De kan antingen hjälpa dig med arbetet eller bidra med kontaktinfo till lämpliga firmor.

http://www.eggen.se/

~Paul~

Tack depaul!

Jag visste att du skulle ha en lösning ;) Det ska jag göra! Är det någon som antar utmaningen?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips