Vad ska jag välja för kniv till min vän?

Jag hade en sådan. Tycker den är för kort för att spänta ved med. Initialt var jag impad av det låga priset. Sen insåg jag åter igen att man får vad man betalar för. Slipningen kräver mycket omarbetning och stålet är väldigt mjukt. I den storleksklassen hade jag valt en Mora Heavy Duty alla gånger.
+ 1

~Paul~

Hm, lite svårt att se hur tången går. Ser ut som en sticktånge dock. Det borde därför inte vara några svårigheter att fästa ett nytt handtag på den. Vi får se om någon av herrarna här på forumet nappar på utmaningen. Om ej så får du söka hjälp genom att kontakta en aukt. firma.

Du som bor i Sthlm kan kontakta Sliperi Eggen. De kan antingen hjälpa dig med arbetet eller bidra med kontaktinfo till lämpliga firmor.

http://www.eggen.se/

~Paul~

Tack depaul!

Jag visste att du skulle ha en lösning ;) Det ska jag göra! Är det någon som antar utmaningen?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips