Vad kan man göra med 3 st trasiga Exped-liggunderlag?

Tjo!

Jag har nu 3 st trasiga Exped Synmat-liggunderlag som jag funderar på vad jag ska göra med. Har förstått att reparation är ganska hopplöst, alla 3 har släppt i limningarna och är minst sagt obekväma att sova på. Men det är ju synd att slänga 3 st så dyra liggunderlag bara för att limningarna har släppt mellan kanalerna, så jag tänkte kolla om folk här på forumet har nån idé kring vad man hade kunnat göra med dom? Nåt hemsnickrat, fyndigt kanske?
Media (28).jpeg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Frågan har varit uppe tidigare. Jag föreslog då flytkropp i kajak t ex om man vill ha med sin hund i akterluckan.

Hittar inte den tråden nu.

Thure

Som liggunderlag är det nog inget man kan göra något åt utan de är förbrukade tyvärr. Är något av liggunderlagen yngre än 5 år kan du givetvis åberopa garantin. Kanske du ändå borde kontakta Exped och se hur de bemöter dig då detta visar på undermålig konstruktion och tillverkning.

Förvaringspåsarna går ju i alla fall att ha nytta av, resten blir ett utmärkt att spika upp som vind/insynsskydd på ett jakttorn med pappspik.

Eller skänk dom till några ungar att ha som luftmadrass när dom badar.

Sy drivankare till båten ?

Sy om till en hängmatta ?

Sy om till sjömanssäckar ?

Sy om till fodral till fiskespön ?

Klipp i remsor och fäst på lina som "lapptyg" av till kommande licensjakt på Varg ?

Fantasin och behovet sätter gränsen.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips