Vad kallas bindningarna???

Har köpt dessa bindningar, men vad heter de egentligen?
Min man har flera olika förslag, men jag litar inte på hans kunskaper i ämnet .

Bilagor

• Bindningar.jpg
    Bindningar.jpg
    22.6 KB · Visningar: 484
Klassiska Råttfällor t v, kabelbindningar av ett enklare utförande, en kängnäbb. Bättre dylika i tidigare generationer var inställbara för olika pjäxformer genom att de var tredelade med tandade binddelar på undersidan.
Borra lagom djup så behåller du glidsulan intakt på skidorna.
go tur

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Rottefella- respektive kabel-bindning

Har köpt dessa bindningar, men vad heter de egentligen?
Min man har flera olika förslag, men jag litar inte på hans kunskaper i ämnet .
Bindningen till höger kallas kabelbindning och skall kompletteras med en så kallad tårem för att uppnå bästa funktion. Se bild på länken: http://olskogens.com/butiken/index.php?act=viewProd&productId=8
Enligt mig så är kabelbindning suveräna, då det är möjligt att använda de kängor eller stövlar som man för tillfället önskar ha på fötterna.
Rottefella bindningen till vänster behöver specialpjäxor med så kallad "läpp" med hål inunder. Inte lika allsidiga med andra ord.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips