Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen?

Fråga från kollega:
-"Har du några bra rundor jag och mina tjejkompisar kan gå?"
-"Ja-visst", svarar jag. "Hur långt vill ni gå? Tält eller vindskydd?"
Hon tittar lite konfunderat på mig och säger:
"Nej, inte så. En runda bara så den avslutar vid ett spa så att vi kan dricka lite vin och så..."
Svarar kort att då är jag fel person att fråga. Mina "rundor" slutar sällan vid något spa...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

I och för sig är ju vår version av spa en kall fjälljokk sedan en varm sovsäck i ett härligt tält..........

Nu är det dags att väcka liv i denna gamla tråd ( en av de bästa på Utsidan enligt mig ).
Vid en vandring på Öland 2019 mötte jag en man i 70-årsåldern ( ? ) som tittade förvånat på mig och sa: "Vad bär du på?!" "En ryggsäck" svarade jag. Han sade: "Ja, men den är STOR." ( ~80 liter. ) Jag: "Jag är ute länge." Han ställde inga fler frågor utan fortsatte. Jag har sett betydligt större ryggsäckar än den jag bar då.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Hände senast igår att jag fick en puckad fråga. En cyklist plingade bakom mig och ville förbi, jag vänder mig om och tanten frågar om inte det här är en cykelbana? Nej, det är en trottoar förklarade jag och pekade på skylten, men varsågod att passera. (Jag var på bra humör och hade det varit i Stockholms innerstad hade jag inte släppt förbi henne)

Alla idioter som försöker propsa på en karta och kompass för att man ska ut i skogen.... Finns liksom telefon med GPS... Men nä... Människor alltså..

I kollektivtrafiken hörde jag ett samtal mellan en mor och en son i 10-årsåldern. Sonen ville gå ut på en skogsrunda ensam någon dag. Modern klargjorde att INGA barn fick gå ensamma i skogen. I skogen fanns det nämligen ormar.

De flesta är faktiskt positiva till mina äventyr. Dock har jag en kollega som tycker att jag håller på för mycket. Denna människa ligger mest i sin soffa på sin fritid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips