Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen?

Fråga från kollega:
-"Har du några bra rundor jag och mina tjejkompisar kan gå?"
-"Ja-visst", svarar jag. "Hur långt vill ni gå? Tält eller vindskydd?"
Hon tittar lite konfunderat på mig och säger:
"Nej, inte så. En runda bara så den avslutar vid ett spa så att vi kan dricka lite vin och så..."
Svarar kort att då är jag fel person att fråga. Mina "rundor" slutar sällan vid något spa...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

I och för sig är ju vår version av spa en kall fjälljokk sedan en varm sovsäck i ett härligt tält..........

Nu är det dags att väcka liv i denna gamla tråd ( en av de bästa på Utsidan enligt mig ).
Vid en vandring på Öland 2019 mötte jag en man i 70-årsåldern ( ? ) som tittade förvånat på mig och sa: "Vad bär du på?!" "En ryggsäck" svarade jag. Han sade: "Ja, men den är STOR." ( ~80 liter. ) Jag: "Jag är ute länge." Han ställde inga fler frågor utan fortsatte. Jag har sett betydligt större ryggsäckar än den jag bar då.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hände senast igår att jag fick en puckad fråga. En cyklist plingade bakom mig och ville förbi, jag vänder mig om och tanten frågar om inte det här är en cykelbana? Nej, det är en trottoar förklarade jag och pekade på skylten, men varsågod att passera. (Jag var på bra humör och hade det varit i Stockholms innerstad hade jag inte släppt förbi henne)

xoxoxo

Temp. avstängd
Alla idioter som försöker propsa på en karta och kompass för att man ska ut i skogen.... Finns liksom telefon med GPS... Men nä... Människor alltså..

I kollektivtrafiken hörde jag ett samtal mellan en mor och en son i 10-årsåldern. Sonen ville gå ut på en skogsrunda ensam någon dag. Modern klargjorde att INGA barn fick gå ensamma i skogen. I skogen fanns det nämligen ormar.

De flesta är faktiskt positiva till mina äventyr. Dock har jag en kollega som tycker att jag håller på för mycket. Denna människa ligger mest i sin soffa på sin fritid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips