Vad har jag fångat på bilden?

När jag kommit hem från vandringen så börjar jag att titta igenom bilderna...och vid ett tillfälle så tog jag en bild på något med maximalförstoring då avståndet var minst 500m.

Vid fototillfället hade jag sett "figuren" under en tid, dvs att jag hade rört mig och sett föremålet under en sträcka på kanske 300m.

Fotot är taget i närheten av bron vid sjön Vassjajavrre den 1 Augusti i år (på leden mellan Pieskehaurestugan och Mavas) i riktning mot höjd 1049 på den Norska sidan på ett ungefär!

Det var halvtaskigt väder och blåste kallt så det blev bara en bild, men min första tanke var att det kanske var något konstigt monument eller minnesmarkering för någonting!
Bedömde det som att "figuren" var minst 4-6m hög.

Någon som varit i dom krokarna och sett samma sak som jag och vet vad det är?

Bilagor

• IMG_1901färg.jpg
    IMG_1901färg.jpg
    30.1 KB · Visningar: 1,398
  • bild.jpg
    bild.jpg
    10.2 KB · Visningar: 1,348

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är vanligt att grus rasar ner på snölegor, vilket är vad det där är. Man kan till och med se att gruset har smält sig ner en bit i snön (p.g.a. att svart absorberar mer solljus => snön smälter fortare där).

Det är säker grus, men håll med om att det skulle vara mer intressant om det var en orch.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Läg ut den på Youtube och hävda något häftigt så har du snart en miljon träffar. Speciellt om bilden är tagen på planeten Mars. :)

Bra förlag :D...att det är grus av något slag ligger klart närmast, men det enda som stör den bilden är att "foten" är mörkare och går ner över stenen och ser ut att sitta fast i den på orginalbilden.
Så...jag tror att det är en Norsk Orch Same av något slag :D

Kan även vara en förvillad Tysk soldat från andra världskriget som varit uttorkad, frusit fast stående och sedan blivit frystorkad. Sedan har väder och vind gjort sitt i sjuttio år vilket gör att man lätt förväxlar honom med en orch. Det är ganska vanligt förekommande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips