Tack för ytterligare tips.. Kan ju kanske utveckla lite hur planeringen har fortskridit.
Jag kommer att åka upp i två omgångar. Först 9 dagar under Juli månad för att besöka Rondane och en kortare sväng till Breheimen. I Rondane är målet att ta ett gäng 2000 meterstoppar (9 st). Breheimen är mest i mån av tid då jag inte vill stressa igenom Rondane.
Jag åker sen upp i Augusti igen och stannar en bit in i September, blir då 23 dagar. Det som är inbokat är vandring i Jotunheimen med bl.a. Galdöpiggen och Glittertind (samt ett gäng andra toppar). En sväng i Dovre, Jostedalsbreen, Trollväggen, Lofoten, Stabbursdalen, Reisadalen, Treriksröset..
Som tidigare nämnts är Nordkap bara ett geografiskt mål som ska passeras, därefter kör jag vidare mot Ryska gränsen via Kirkenes. Sen Finland söderut och tillbaka genom Sverige.
Fördelen med den här typen av resa är ju att man kan stanna till några dagar extra på ställen man finner intressanta så det är inte alls säkert att jag ens kommer halvvägs.
Start och målgång i Helsingborg där jag bor..
Se till att du kan fixa lunch själv, det brukarar vara stängt till sent på eftermiddagen på restauranger och matställen.
go tur
Tack

Jag kommer att ha med mat hemifrån för hela perioden. Även om det blir några mil i bilen så är tanken att spendera så mycket tid som möjligt i skog och mark (fjäll)..