Vad är din favoritmat

Några av mina favoriter:

Frukost: havregrynsgröt piffad med linfrö (gott, bryter grötkonsistensen och är dessutom bra för magen), mjölkpulver och blåbärssoppepulver eller drottningkräm, russin, torkade äpplen eller annan frukt. Och så klart färska bär när det går!

Lagad lunch: lappskojs! Snabbt och gott. Pulvermos, torkat kött (marinerat nötkött, eller köpt torkat ren!), med en nypa blandade torkade grönsaker, lite olivolja, salt, peppar...

Middag: kan inte bestämma mig...
Chili con carne med ris - torkad köttfärs, torkade ätklara bönor, grönsaker, tomatpuré, sambal/harissa, eller
Spaghetti bolognese - 3-min spaghetti (smakar lika gott som 'vanlig') torkat köttfärs, grönsaker (morot, squash, aubergin, paprika...), svamp, med riven pecorino eller parmesan... (lika färgglatt som höstfjället...!) eller
Risotton med soltorkade tomater, svamp, parmaskinka och massor av parmesan, kanske?

Kvällsmys: mörk choklad och en hutt!

Den portion torkat marinerat nötkött som blev över, åts upp som snacks på tåget hem igår... kanongott!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.