Vad är bästa lättviktslyx i fjällen.

Hej
Inför sommarens Sareksväng har jag börjat fundera på lättviktslyx. Måste tåla en vecka i fält och inte väga för mycket.

Själv uppskattar jag en rökig Cask Strength Islay. Lite ölkorv känns inte fel. Sen lite parmesanost för att förgylla pasta rätterna.
Pannkakor brukar det bli på fisketurerna men väger en hel del.
Gott kaffe är en självklarhet.

Vad är ditt förslag på något gott att ta med sig ut i fjällen?
Bredviken
 
En fjällbäck :)
Den väger egentligen ganska mycket, men jag låter fjället bära merparten. En vecka i fält klarar den elegant.
 
Dina egna förslag är inte dåliga!

Mina tips blir:
+ raggmunk och lingon(nackdel, kräver stekpanna)
+ torkade kantareller
+ en fin single malt
+ parmesanost
+ fin choklad att inmundigas med kaffet (smakerna gifter sig i munnen!)
+ olika sorter av ölkorvar

God tur!
 
Popcorn!
Gärna med lite av den där parmesanen ovanpå.

Soltorkade tomater (inte inlagda, utan just torra) förgyller också de flesta måltider.
 
Titan

Min löjligt dyra titan fickplunta är både lätt och lyxig. Se beror det också vad man fyller den med!

JH
 
360.000 kr/kilo

Hej!

Lyxen att slippa linser/glasögon. Laseropererade mina ögon för något år sedan. Kostade 36.000 kronor. Kit med linser och glasögon, som numera kan lämnas hemma, vägde cirka 1 hg. Kilopriset för den viktminskningen blir sålunda 360.000 kr/kilo.

En annan lyx är ciggarer i ett fodral av kolfiber inköpt på Brobergs. Smakar sååå gott (cigarrerna).

Tjena!

PS
Mitt inlägg hade visst väldigt lite med mat att göra. Sorry!
Men annars är hembakade biscotti goda att ha med.
DS
 
prit å kött

den största lyxen är att man kan bestämma sig för att gena över två toppar :)

Men en flarra östgöta sädes smakar mumma till kaffet (funkar som nubbe/ sårtvät/ whiskey substitut). en vildsvinssalami extra torr och fin... mums.

(laseroperationer av ögon kan vara smart om man e typ 20. vi runt 40 får ålderssyntheten vare sig vi opererar oss eller inte)
aj fan där etablerade man en ungefärlig ålder :)

BZ/
 
Torkat renkött är otroligt gott på tur. Hållbarheten är kanon och det går åt rätt lite om man bara karvar lite om dagen. Nu kom jag på att kaffeost också är en riktig höjdare. Den får man nog äta inom första dygnet eller så dock om det inte är kallt ute.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.