utrustning för barn

• Trådstartare gereonsson@oreline.net (Staffan Gereonsson)
  • Start datum

gereonsson@oreline.net (Staffan Gereonsson)

Gäst
Min grabb har börjat åka telisar (på löparskidor) nu letar vi efter riktiga tur/telemarksskidor för barn. Kan någon tipsa om inköpsställe eller ännu hellre är det någon som har begagnad utrustning (max 150 cm)?

Staffan

rude_boy_rune@yesbox.net (Rödskägg)

Gäst
Skalet

Jag vet att vemdalsskalets skidshop hyr ut nån typ av barntelispjäxa som är orange. Garmont är tillverkaren tror jag. Vanliga Garmont Veloce finns ner till strl. 36 om jag inte missminner mig. De är ju rätt små i storlekarna oxå. Jag tycker att du ska köpa en vanlig slalomskida i rätt längd och montera en teliz-binding på den. Nån timglasmodell. Glöm inte plattorna, iallafall 12mm. Jo förresten. Allt som skalet hyr ut kan du även köpa för ett bra pris med hyreskostnaden avdragen.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips