USA

Ska cykla från Grand Canyon till Yellowstone nat. park sedan till Seattle i sommar (juni-juli), är det någon som kan ge mig tipps angående denna tur om sådant som måste ses, färdväg m.m.
Samuel.
 
Oj...det var inte en liten tur du hade tänkt dig.
På två månader hinner du nog inte ta några allt för stora omvägar. Men det mesta i Arizona/Utah är fint. Grand Canyon kan ju lätt kännas "lite" överbefolkat så efter en snabb visit där hade jag begett mig mer norr/nordväst.

Det finns hur mycket som helst att se längs med din färdväg. Men som sagt har du bara en 2 månader så se till att begränsa dig.

Lycka till
 
Jo, Adventure Cyckling är bra. De har gjort i ordning en led som går mellan nationalparker och så tror jag att de har en över Klippiga bergen också plus en massa fler. Kolla in dem!
Magnus
 
Mount St. Helens

Berget som exploderade 1980, fällde alla
träd i ett stort område runt omkring och begravde delar
av området i grus och lera.

http://www.fs.fed.us/gpnf/mshnvm/

Det ger verkligen en känsla för vilka enorma krafter
det finns i naturen.

Lite väl långt söder om Seattle för en cyklist kanske,
men ett sevärt utflyktsmål.

Glöm inte att spana efter Bigfoot ;)
[Ändrat av GunnarH 2002-03-19 kl 18:48]
 
Nyfiken

enSAM; sa:
Ska cykla från Grand Canyon till Yellowstone nat. park sedan till Seattle i sommar (juni-juli), är det någon som kan ge mig tipps angående denna tur om sådant som måste ses, färdväg m.m.
Samuel.

Hur gick det? Vad var bäst/värst? Kommer det någon reseskildring?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.